Zwrot auta do leasingu

Przygotowanie samochodu do zwrotu po zakończeniu leasingu. Na co zwrócić uwagę?

Po podpisaniu umowy leasingowej, leasingobiorca otrzymuje przewodnik zwrotu pojazdu przygotowany przez SGS, Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów oraz DEKRA.

Jest to przewodnik, z którym użytkownik pojazdu powinien się bezwzględnie zapoznać. W przewodniku można przeczytać że leasingobiorca powinien sprawdzić czy samochód ma kompletne wyposażenie . Jeśli auto zostanie wydane z niepełnym wyposażeniem, a na protokole wydania będzie zaznaczone, że ten element był w aucie to później leasingobiorca poniesie tego konsekwencje.

Po stronie użytkownika jest również obowiązek przestrzegania terminów przeglądów technicznych oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich usterek czy nieprawidłowości.

Przy zwrocie auta wszystkie dokumenty, takie jak: instrukcja obsługi, dowód, polisa ubezpieczeniowa itd., muszą być w dobrym stanie i kompletne. Dotyczy to też kluczyków. Leasingobiorca dostaje dwie sztuki i tyle musi oddać. 

Dodatkowe wyposażenie pojazdu, które jest rozliczane w firmie (wlicza się w ratę leasingową) musi być używane zgodnie z przeznaczeniem oraz oddane razem z autem.

Mówiąc o zwrocie samochodu, to leasingobiorca jest zobligowany do przygotowania samochodu do oddania. Wnętrze pojazdu powinno być czyste oraz wolne od trwałych i nieprzyjemnych zapachów .

Samochody nieprzygotowane do odbioru będą dokładnie opisywane po ich umyciu, a zanotowane wówczas uszkodzenia będą obciążały leasingobiorcę.

Co się zalicza do zużycia ponad normatywnego?

1. Zarysowania lakieru, których nie można usunąć za pomocą polerowania

2. Ubytki lakieru, odpryski, ślady po żywicy z drzew, ptasich odchodach czy innych substancjach

3. Wgniecenia, których średnica przekracza 20mm lub jest więcej niż 3 na element lub występują na ponad 3 elementach

4. Wszelkie ślady korozji

5. Zarysowania, pęknięcia, odkształcenia zderzaków, listew i lusterek

6. Zarysowania i pęknięcia szyb

7. Wszelkie oznaczenia naniesione przez użytkowika (napisy i okleiny reklamowe) oraz pozostałości po ich usunięciu (odbarwienia lakieru)

8. Uszkodzenia elementów wnętrza (zarysowania tapicerki, podsufitki, przepalenia, rozdarcia)

Aby uniknąć dodatkowych kosztów zapraszamy do naszego serwisu na BEZPŁATNĄ WYCENĘ . Zajmujemy się przygotowywaniem pojazdów do zwrotu, po okresie leasingu, już od 2010 roku. Przez nasze ręce przeszło już ponad 500 samochodów.

Przy usuwaniu ponadnormatywnych uszkodzeń stosujemy technologię Smart Repair czyli szybkich napraw estetycznych. Technika ta pozwala zoptymalizować koszty i czas naprawy. Koszty napraw Smart są nawet dwukrotnie niższe od tradycyjnych metod napraw.

Zapraszamy do współpracy wszystkich użytkowników posiadających samochody w leasingu.

Dla flot samochodowych oferujemy kompleksową obsługę pojazdów.

Przykładowe uszkodzenia ponadnormatywne: